Postkort fra Edinburgh

torsdag D. 22. marts 2018, kl. 08.59
I uge 11 har de fleste elever i 2.stx og 2.htx været på studierejse rundt om i verden. Her er det 2.a, der har sendt et postkort fra Skotland, hvor de har hygget sig med sightseeing, shopping og pubbesøg.

Vi ankom til Edinburgh lidt over middag, hvor vi gik en liiidt lang tur gennem koldt vejr til vores hostel. Vi fik lov til at sætte bagagen på værelset, hvorefter vi smuttede ned i byens centrum for at finde en hop-on hop-off bus. Dette lykkedes desværre ikke, da alle busser havde haft deres sidste afgange, så derfor shoppede vi i stedet for. Vi kom tilbage til hotellet på forskellige tidspunkter, hvor nogle hyggede sig i fællesområdet, mens andre var på værelserne. Vi var trætte efter en lang rejsedag, men så frem til næste dag - yay!

Første dag i Edinburgh startede ud med morgenmad på vores hostel. Derefter gik vi forgæves til Edinburgh Castle, som desværre kostede penge at besøge. Derefter tog vi på sightseeing med en bus, og så derved det meste af byen. Vi besøgte også St Giles’ Cathedral, hvilket var super smukt med dets farverige vinduer. Vi mødtes bagefter ved Holyroodhouse, hvilket vi desværre ikke kunne komme ind og se denne dag. Vi sluttede dagen af med shopping og spisning, hvorefter vi tog på en mega hyggelig pub, hvor vi fik lidt at drikke.

Vejret skifter meget mellem sne og sol, hvilket er træls, men vi hygger os alligevel og nyder dagene.

Mvh. Cecilie Gnap fra 2.a

2.a i Edinburgh2.a i Edinburgh2.a i Edinburgh2.a i Edinburgh2.a i Edinburgh2.a i Edinburgh2.a i Edinburgh2.a i Edinburgh2.a i Edinburgh2.a i Edinburgh